11 Nisan 2014 Cuma

makedonya (ohrid - üsküp)

canımın az biraz sıkkın olduğu son yazılardan anlaşılıyordur sanırım. gerçi yazmamamdan da anlaşılıyor olabilir bilemedim. filhakika, bu durum için gerekli sebeplerim mevcut;ancak oralara hiç girecek değilim... binaenaleyh, bunları yazarak can sıkmak da istemem.

velhasıl, bu bunalım içerisinde, ucuz bilet varmıymış diye bakınırken, üsküp'e çok da pahalı olmayan bi bilet görünce, hemen arkadaşıma haber vererek gelip gelmeyeceğini sordum. daha doğrusu, bileti alırken gidiyom ben diye haber verdim. özet olarak da o da geleceğini söyleyince planımızı birlikte yaptık tabii.

uzun uzadıya orası şöyleymiş, burası böyleymiş diye anlatma niyetim yok. üsküp'e inip, havaalanında shuttle ile transport centere gidip, oradan da ohrid'e gidebilmek zor değil ve keyifli. yol üzerindeki fast foodda börek satılmasını görmek paha biçilemez. laf açılmışken ülkede ne burger king var ne de mcdonals. bi dominos gördük üsküp'te o kadar, umarım girmezler piyasaya gereksizler.

kısa kısa:

ohrid'de ölünemeyeceğini, o sakin yaşamda 600 yıl falan yaşanacağını düşünüyorum.
üsküp türk çarşısı'na ilk girdiğimde şok oldum. baya kendimi memleketimde hissettim.
makedonya ucuz bi ülke, doya doya yemek yemek, doya doya eğlenmek çok ucuz. taksiler de ucuz.
havaalanına inip taksiye atlarsanız 20 euro verirsiniz skopje için, halbuki shuttle 150 dinar, 2,5 euro falan yapıyor sadece.
havaalanında parabozdurmayın. 10 euro falan bozdurun ya da... fena öpüyorlar. gerçi halkbankta kurlar fena değil gibiydi ama o da haftasonu kapalıydı.
ohrid'e giderseniz tekneyle şehri görün, 5 euro. kişi başı değil, toplam fiyat.
ohrid'in köpeklerini sevin ve besleyin, çünkü çok tatlılar.

neyse şimdilik bu kadar. foto koymazsa ölecek hastalığının tezahürü de aşağıda.



bi de şarkı mı paylaşmalı?

3 yorum:

  1. Benim memleketime benden evvel gitmişsin :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla sen gitmeden bi daha gidebilirim :)

      Sil
    2. Bakalım bizde gideceğiz ama kaç yıldır imkan olmadı niyet etmemek lazım :)

      Sil