19 Şubat 2012 Pazar

kara yolu ile seyahat? (new york - florida)

her yere uçakla gitmenin manası yok :) bir kere uçakla gidildiği zaman yoldaki hiçbir şeyi görme şansınız yok. uçakta camda aşağı bakmak sıkıcı, aynı zamanda da konforlu. evet oldukça konforlu; ancak aynı şekilde de çabuk ve her yerde izole.

neyse belki de hayatımda yapacağım en uzun yolu geçen hafta yapmış bulundum. new york ile florida arasındaki 1000 mili araba ile katettim. katıldığımız konferansta bu yaptığımızı söylediğimiz herkesin erör vermesi sanırım bizim küçümsediğimiz yolun başkaları üzerindeki etkisini gösteriyordu. 

peki yolda ne oldu? amerikan otobanlarında uzuuun uzun seyahat ettik, hız limitlerine uyduk, yavaş gittik, çook yavaş gittik. gerçekten yavaş gittik =) istanbul şoförü olan ben ve hayri bu duruma içlensek de, bir süre sonra alıştık ve hız sabitleyicisinin keyfine vardık. ara ara, buraya 50 tane istanbulun öküzlerinden koyacaksın bak bakalım bu yol böyle kalıyor mu geyiği yaptık. sonra yorulduk, sürücü değiştirdik, sonra yine yorulduk yine sürücü değiştirdik. arada karnımız acıktı depo moduna soktuğumuz arka koltuklardan elma, muz aldık. (yola çıkmadan, amerika belli olmaz, arabanın içinde bir şey tutmayın diye tembihlenmiştik =) arabanın arka koltuklarının son halini anlatmaya kelimelerim yetmiyor) hatta ben uyurken hayri, kendi kendine arka koltuktan bunları da lmış, ben afallayınca güldü falan. sonra ikimiz de yorulduk çektik resting areaya uyuduk, sonra devam ettik =) öyle bi yol oldu yani. gidişimiz muhabbetle, yol kenarında uyumayla, yemeyle içmeyle, alışverişle 28 saat sürdü. alışveriş kısmına özel bir parantez açmak istiyorum. bu amerika denen ülkede premium outlet diye bir kavram var arkadaş ki, ev sattırır alışveriş yaptırır, öyle bir şey. alışveriş yapmaya inanılmaz üşenen ben eve dönüşte yeni bavul almış ve içini oldurmuş döndüysem sıradan bir insan evladı ne yapar hiiç bir fikrim yok.

sonra konferansa gittik, yaş ortalaması epey yüksekti; ancak çok da sevimli insanlarmış bu amcalar teyzeler. bizi sevdiler sanırım, biz de onları sevdik. sorduk, sorulduk, sonra da tekrar yola çıktık =) new york'ta soğuktan ölürken, florida da gömlekle dolaştık. hatta şortlu insanlar gördük, özendik.

florida da pek gezmedik. jacksonville'nin içerisinde arabayla turladık, park etmeye değer bulmayıp otele dönüp uyumaya karar verdik. sonra da zaten tekrar yola çıkmamız gerekti. dönüş de 1000 mil olduğundan çok oyalanmadık, hemen geri yola koyulduk. dönüşümüzde de yol genarında uyuduk. ancak o uyku inanılmaz derin oldu benim için. arabayı 12'de kenara çektim, 7'ye kadar çıt bile duymamışım. yani kesseler haberimiz olmayacaktı. 

dönüşte gitgide hava soğudu. hatta washington civarlarında artık yerlerde kar görmeye başladık. eyalet yasalarının şehir içerisinde karlı araçlarla girmenin yasak olduğunu söyleyen tabelaları görüp güldüm. adamların derde bak diyerekten. bu arada otoparklar new york'ta çok çılgın pahalı, biliyor musun adamım?

bu yola çıkmak isteyenlere tavsiyem mi nedir? planınızı düzgün yapın, gezilecek yerleri belirleyin yoksa otobanda hiçbir şey yok. öyle boş boş gidersiniz. otobanlardaki hız limitlerini 5 mil aşabilirsiniz, daha fazla aşmayın başınız derde girebilir. resting arealar hoş, sıkıntı yok oralarda gayet güvenli. ancak bazı şehirlerdeki çıkışlarda zenci mahallelerine çıkabilirsiniz, sıkıntı olmaz genelde ama biz bi tanesinde inemedik arabadan. dikkat de etmek lazım tabi. 


2 yorum:

  1. New Jersey'den bir amerikalı bana burada her şey var, raki, kaymak hatta samun sigarasi bilen var demişti :)

    YanıtlaSil
  2. hahhah :) samsun sigarasını bilemeyeceğim ama jersey tarafında türk restoranına gittiğimde çaykur çay falan gördüm =)kesin vardır bence de =))

    YanıtlaSil