1 Eylül 2011 Perşembe

I know kung fu!?


arkadaş şu şehir hayatını, koşuşturmasını anlamıyorum. herkes bir yere yetişiyor. toplu taşıma araçlarına koşanlar, vapur daha yanaşmadan iskeleye uzun atlama ile ulaşanlar, trafikte çılgın atan şöförler... hep bir yerlere yetişiyoruz, hepimiz çok önemli insanlarız ve hepimizin yapması gereken çok acil işleri var. evet hepimiz uzaya mekik yolladık ve durumunu kontrol etmek üzere yetişmeliyiz veya hepimiz en önemli ödüllerinden birini kazandık ve oraya yetişmeliyiz veya dünyadaki alışveriş davranışlarını değiştirebilecek bir toplantıya yetişmeliyiz... manyak mıyız abicim, belli işte ne olduğumuz, bir sistemin dandirik bir parçasıyız işte. gerektiğinde kullanılmış bir mendil gibi atılacağız. bu kadar sallamaya değer mi bu dünya? şu sıralar memnuniyetsizliklerim had safhada, dolayısı ile bir başka blog gönderisinde daha ne demek istediğime gelemeden kelimelerde kayboldum. zaten hikaye yazarken de sıkıntım buydu, yazacağımı tam planlamadan yazmaya başladığımdan belki de yazmak istediklerimden başkalarını anlatırdım hep. uzun zamandır yazamıyorum, o yüzden o konuda sıkıntım yok, oh mis. kökten çözüm.

proje hazırlığı var şu sıralar başımda. bir de rapor çıktı, onunla da ciddi uğraşmak gerekiyor. bu iki ciddi iş yetmiyormuş gibi bir de geçmiş notları tekrarlamak var. 5 sene üzerine tekrardan istatistik çalışıyorum mesela. çok fena unutmuşum. işin kötüsü istatistiki analizlere de ilgim var stokastik çalışacağım hayatımın bir evresinde o kesin gibi ama daha istatistiğe giriş bilmeden nasıl olacak bu iş? olmayacak tabii ki, o yüzden açtık kitabı, defteri çalışıyoruz. sanki istatistik bitince iş bitecek mi? cevap net. hayır... ardından üretim planlama, simülasyon, sistem analizi, envanter yönetimi, iş etüdü, tesis tasarımı, yöneylem araştırması, matematik modelleme gelecek. hatta dahası da gelecek. nasıl gelmesin? bunun yöneyleminin temeli olan lineer cebiri var, lineer cebirin temeli olan matematiğe girişi var, kuadratik programlama için türevi, integrali var, bunların uygulamaları var ki var... ki cbs var, onun için de çalışmak lazım. ki bunlar daha başlangıç, işin içine girildiğinde okunacak binlerce makale var...

yanlış yolda mıyım? sorguluyorum artık. zaten can sıkıcı şeyler de oluyor.

tek istediğim i know kung fu diyebilmek. beynime yüklesinler işte ben uyuyorken falan. olmaz mı?


2 yorum:

  1. ".. oh mis" i cümleye iliştirmişsin ya. sanki ben yazmışım gibi geldi :)

    YanıtlaSil
  2. ne güzeldir oh mis tepkisi, keşke herkesler kullansa :)

    YanıtlaSil